Saturday 4 August 2012

Kaca Mata Hitam.

Kaca mata hitam,
walaupon kacanya hitam,
matanya tak terkecuali,
ada tarikannya,
dan fungsinya.
(merapu)

Aku orang buta,
nampaknya samar-samar,
nak tengok jelas,
kaca matalah jawapannya.

Malaysia kan panas, terik.
Seronok tengok orang pakai kaca mata hitam,
tidaklah silau sangat bila berkaca mata hitam.

Lebih-lebih lagi zaman sekarang,
budak-budak basikal fixie pakai kaca mata hitam,
berbagai-bagai,
menariklah jugak,
teringin sangat.

Tapikan,
aku kan berkaca mata,
mana mampu pakai lagi kaca mata hitam atas kaca mata,
gila?
Kalau nak pakai kaca mata hitam saja,
makin butalah jawabnya.
Kalau tidak pun,
kanta lekap.
Mana mampu bro,
malas pon ada.
Nak pakai kanta lekap sebab kaca mata hitam,
sedihnya hidup aku.

Kalaulah ini aku... Terima kasih encik GOOGLE.

3 comments:

  1. leh wat sun specs yg ada power
    member aku ada wat

    tp kena spend lbh skit la..

    ReplyDelete
  2. Contact lens susah nak jaga. Salah sikit, merana.

    ReplyDelete