Monday 29 December 2014

What is your dominant brain?

Kadang-kadang aku tertanya dengan kehidupan aku sekarang.

Apa aku buat ni?
Apasal aku ambil kos ni? Bukan minat sangat pun.
Nanti nak kerja apa?
Nanti nak sambung master takkan berkenaan kos ni lagi? Aku tak nak, susah.

(kesan belajar introduction to Psychology and Psycholinguistics. Both has topic on brain functions)

Malam ni, terfikir pula.

Ada tak orang ambil second degree?
Tak lambat sangat ke nak ambil degree kedua nanti?
Kalau dah kerja time tu, degree tu untuk apa? Sebab minat saja?

Nak belajar kerana ilmu ke kerana degree ni? (soalan terbakar diri sendiri)

10 comments:

  1. Aku plan nk ambil Fine Arts or Graphic Design xnk sambung master utk kos aku.. actually Architecture kena ambil Master utk jd arkitek tp aku x rasa aku nk jd arkitek sbb ia agak 'heavy' bg aku..

    ReplyDelete
    Replies
    1. well at least ada kena mengena jugak kan dengan subject or courses yang kau tengah belajar sekarang? aku ingat dari language nak migrate ke business management maybe kalau sambung master. second degree pulak (kalau ada rezeki) maybe nak pergi bidang yang aku pernah minat dulu, math. haha angan-angan tinggi betul.

      Delete
  2. sometimes, bila tiba hari ke bidang keje

    lain plak field nyer, just proceed but as long u ok with the kos

    zaman skrg, pepun bleh jadi beb

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btul kata ko, dulu aku study account, bla keje jd secretary kt SR GM, wlaupon dh promote sbg manager, ttp buat keje yg sama juga. Xkisah apa kos, janji degree

      Delete
    2. Haha tahu. Tapi tu lah, selalu sangat tengok orang sekelilng kerja sekadar untuk hidup. Degree yang diorang ada tu terbazir. Or kadang-kadang ada yang kerja tak enjoy. I don't know, life never goes the way we plan. But at least we need to have a plan and work towards it right? :)

      Delete
  3. Replies
    1. Subject introduction je, tak pergi mendalam pun. Haha.

      Delete
  4. Aku ada terfikir juga.
    Plan nanti after habis degree ni*hopefully aku berjaya habiskanlah* nak ambik degree in culinary pulak. HAHAHA. Konon-konon nak jadi chef.

    ReplyDelete
  5. I've the same conflict in my life regarding my study course. amik engineering tp keje bhgn administration. aku nak sgt amik either 2nd degree or sambung master in psychology... xpon strategic management. psychology mmg aku sgt minat dr dulu n management course utk job establishment. so, tgk la camne nnt.

    tapi better pursue course yang kita minat

    ReplyDelete