Saturday 23 November 2013

Duty call.

Ahhh, lamanya tak sebut tentang Inchik S. Aku pon sebenarnya lama tak jumpa Inchik S. Last jumpa haritu minggu lepas, dalam kesibukan belajar, aku sempat ponteng satu dua kelas untuk balik kampung. Sempat pergi kenduri kahwin kawan sekolah dan semestinya sempat jugaklah untuk aku lepak dengan kawan-kawan yang lain termasuklah Inchik S.

Tapi yang tak bestnya time lepak-lepak tu, aku dengan Inchik S duduk macam jauh sikit. So aku tak dapat nak tatap muka dia puas-puas, hehe. Dan sekali tu je aku sempat lepak dengan Inchik S dan rakan-rakan yang lain, sebab lepas tu aku keluar pergi kenduri rakan sekolah aku dan lepak sampai lewat malam.

Tadi aku chat dengan Inchik S kat facebook, aku tentang job hunting dia. iba-tiba aku rasa sebak bila dia kata mungkin dia akan dapat kerja kat KL, tak dapat la nak jumpa selalu lepas ni. Memang lah aku pon sekarang ada kat KL, tp readers sekalian faham tak perasaan aku? Leps ni masing-masing kitorang dah akan ada tanggungjawab sendiri, susah nak luangkan masa untuk kawan-kawan. Inchik S pulak akan berada jauh, mungkin dia akan jumpe kawan-kawan baru, atau mungkin dia akan berkahwin, siape tahu kan? Lepas ni, mungkin aku dan Inchik S sekadar akan berjumpa sebagai sahabat biasa, tak ada nak bermanja-manja or at least something like that.

Sedih dan sebak bila memikirkn perkara ni. Itulah kehidupan, tiap-tiap orang terpaksa berubah disebabkan tanggungjawab. Harapnya, tanggungjawab tidak akan memisahkan persahabatan aku dan Inchik S.

No comments:

Post a Comment