Thursday 1 October 2015

Mesej terakhir

"Hi."

"Dekat stesen Kg Baru."

"Apa?"

"Dang Wangi."

"Oh, nak balik dah ke? Weh.

Aku nak sampaikan kepada kau sesuatu.

Kau ni baik sangat. Sampaikan tak nak reject aku terang-terang. Tapi sebab tu aku mungkin lagi sakit hati kot? Aku rasa macam orang bodoh sangat. Berharap kepada orang yang tak nak dekat aku pun.

Mula-mula aku nak minta maaf sebab ganggu hidup kau macam orang gila Biasa la, orang yang suka kat seseorang memang macam ni.

Aku rasa aku perlu berhenti dari ganggu kau lagi. Sebab bila aku buat macam tu, bukan kau je annoyed, tapi aku sendiri pun sama. Aku dah penat berharap, dah penat menangis, dah penat sangat weh. Kalau aku terus contact kau, aku sendiri yang tertipu, beri harapan palsu kepada diri sendiri.

Jadi, aku nak sampaikan yang aku nak berhenti dari terus contact kau. Either kita jumpa ke, facebook, instagram, twitter whatsapp, semualah. Aku kena berhenti.

Dah lama sebenarnya aku fikir pasal ni. Kalau aku teruskan buat macam ni, mesti aku akan lost contact dengan kawan-kawan kita yang lain jugak. Tapi nak buat macam mana lagi, aku dah penat weh.

Aku tahu kau bukan kisah pun. Mesti kau rasa benda kecil je kan? Tapi bagi aku ni perkara besar. Jadi aku nak minta maaf kalau ada salah dan silap, halalkan makan dan minum aku. Aku akan block whatsapp, facebook, instagram dan twitter untuk mengelakkan aku dari terus contact kau, dari terus teringatkan kau.

Kalau kau ada jodoh dengan awek kau, jemputlah aku. Haha, insyaAllah waktu tu aku dah move on.

Aku bukan taknak kawan, aku cuma nak ruang untuk relax kejap. Maaf."

*************************************************************

Entah kenapa, terketar-ketar tangan ini mahu menekan butang "BLOCK". Satu badan jadi kaku, sejuk. I'm not feeling well. I just want to sleep. Goodbye everyone.

5 comments:

  1. Sebab tidak mendapat cinta ..lalu kau korban kan persahabatan yang terjalin setelah sekian lama.
    A sad story indeed. Be strong and don't let the emotion eat up yourself.

    ReplyDelete
  2. You can do it!!...pada mulannya agak berat tapi lama kelamaan akan ok....good luck...

    ReplyDelete
  3. Apa pun pilihan Zacky,aku harap itu yang terbaik..

    Be strong Zacky.

    ReplyDelete
  4. fikir utk diri sendiri.. if ini kita rasa terbaek just do it.. slow slow move on k.. jgn paksa diri

    ReplyDelete
  5. i have the same problem too bro. It just happen that I want to care for him. but i dont think he wants the same or at least the attention from myself.

    Luckily, i have moved on a little bit. But he always play in my mind. but not as much as before.

    ReplyDelete