Wednesday 19 June 2013

Yang sebenarnya.

Awal kalam, sedap tak lagu aku letak ni?
Finally nyanyian Fergie (Balck Eyed Peas)
Entahlah, terngiang-ngiang je lagu ni dalam kepala aku, idea nak tulis blog pon datang sama. Terus aku bukak youtube, search lagu ni dan buat muzik ackground untuk blog. HEHE.



Aku ni bukanlah budak-budak anti sosial sangat, kadang-kadang je, musim exam terutamanya (refer post sebelum ni). Tapi sebagai seorang yang berbeza, PLU, aku memang sangat-sangat menjaga rahsia ni. Kenalan aku dunia realiti langsung takde yang sejenis macam aku. Aku tahu lah beberapa orang yang macam aku, tapi sekadar tahu. Kawan, tidak. Oh kecuali sekali waktu asasi, aku ada kawan rapat yang gay tapi tetap aku jaga rahsia aku, tak bagi tahu kat dia walaupon kitorang ni geng. Kononnya.

Kalau korang perasan, aku jarang labelkan aku sebagai GAY. Aku gantikan dengan PLU (People Like Us). Pada pendapat aku, mungkin aku masih dalam proses 'denial' atau tak mengaku la kata orang. Sebab tu kat realiti, walaupun aku tahu sape gay atau tak, aku tetap kunci mulut rapat-rapat. Bukannya aku taknak kawan, tapi aku cuma taknak orang tahu. Takut agaknya. Iyelah, dalam angan-angan aku ni, tetap jugak aku nak kahwin dengan seorang wanita suatu hari nanti. Sekarang pon aku sebenarnye minat kat sorang gadis ni, tapi minat jelah.

Lagi satu sebab yang mana aku mungkin taknak guna perkataan GAY sebab perkataan tu agak kasar bagi aku. Ye, aku tahu tiap-tiap orang ada pendapatnya sendiri, tapi ni lah pendapat aku. Ini lah yang aku rasa bila guna perkataan tu. Sebagai seorang PLU dalam kelambu, aku jarang cerita bab-bab ni kawan-kawan straight yang lain. Kalau dorang yang cerita sekalipun, aku akan cuba tutup mulut rapat-rapat, jadi pelakon yang hebat dan berikan reaksi macam mana lelaki straight lain akan bagi. Penat seyyhh selalu macam tu.

Aku takut sebenarnya kalau orang tahu siapa aku atau apa aku ni sebenarnya. Aku pernah ada pengalaman buruk tentang ni, sangat sangat buruk dan sangat sangat sedih. Pengalaman ni pon ada kena mengena dengan siapa aku sekarang. Korang selalu tengok cerita omputih tak, dorang selalu cakap kekonon bila trauma otak kita kadang-kadang akan lupakan memori-memori buruk. Aku tengok kat tv slalu la, tapi tak sangka benda ni terjadi kat aku sendiri. Kejadian yang berlaku tu membuatkan aku lupa banyak benda. Tapi bila masa dah berlalu, aku jumpe balik kawan-kawan lama, dorang cerita kisah-kisah zaman tok kaduk barulah aku mula nak teringat apa yang aku pernah buat. Ada yang datang kat aku cerita, tapi aku langsung tak ingat yang aku pernah buat ape yang dorang cerita.



Mungkin sebab aku takut kejadian yang sama berulang, luka lama berdarah kembali, aku jadi macam sedikit defensive pasal benda-benda macam ni. Aku tak pernah cerita kat sesapa apa yang berlaku. It was just between my friends, my family and I. See, it involved lots of people. Manalah aku tak takut kan, haha. Kitorang pon dah tak sebut apa yang berlaku. Semua berpura-pura macam nothing happened, the biggest lie one could ever commit.

Anyhow, itulah serba sedikit pasal aku yang sebenar-benarnya. Bila tulis entry ni, tibatiba macam banyak je idea aku nak tulis lagi. 1) Tentang kawan gay asasi aku tu. 2) Tentang gadis manis yang aku macam minat tu. 3) Kejadian trauma tu. Tapi mungkin aku akan cerita, mungkin tak. Bergantunglah pada mood aku, nak menulis ni ikot mood jugak sebenarrnye.

Sini je kot aku tulis, jadi, adios amigos fella!
Assalamualaikum.

1 comment: