Friday 31 August 2012

Baru Sedar

[Entry sebelum tidur]

Tadi lepas lepak
tengah memandu
rasa 'down'
tak bersemangat.

Kemudian aku fikir panjang
macam aku selalu buat
bila aku seorang.

Aku sebenarnya
selalu kecewa
sedih, terluka, marah, negatif
sebab aku
tak dapat menerima diri sendiri.

Aku suka perkara
yang tak sepatutnya aku suka
aku tahu salah
tapi aku tak boleh
untuk tidak buat.

Aku cuba untuk suka
suka perkara betul
aku tahu betul
tapi aku tak boleh
untuk buat-buat suka.

Aku suka untuk buat
perkara yang tak sepatutnya aku buat
tapi aku tak dapat buat
sebab aku tahu perkara itu salah.

Aku suka untuk tunjukkan
apa yang aku suka
tapi aku tak boleh tunjuk
sebab aku tahu apa yang suka
salah dimata yang lain.

Apa yang aku suka
adalah salah.
Apa yang aku ingin buat
aku tak dapat buat.
Minda aku kata ya
badan aku kata tidak.
Aku tak tahu nak pilih yang mana
yang aku suka tapi salah
atau yang aku tak suka tapi betul
tapi aku tak boleh berpura-pura suka
dan aku tak boleh buat perkara salah.

Aku tahu entry ini pening
aku juga pening
dengan diri aku.

Aku sendiri tak tahu yang mana aku mahu

No comments:

Post a Comment